www.what2do.co.il

נפילה בעקבות דחיפה בתור למתקן בלונה פארק

דרגו את המאמר

נפילה בעקבות דחיפה בתור למתקן בלונה פארק

האם עובדים בלונה פארק אחראים גם על הילדים בתורים?


ילדים רבים מגיעים לנפוש במתקני שעשועים במהלך סופי השבוע הקיציים. מיותר לציין כי הנהלת מתקני שעשועים אלו מתחייבת כלפיהם לשמור על בריאותם במשך הבילוי בפארק הצבעוני.

בין הנהלת גן השעשועים לבין הבאים בשעריו מתחייבת חובת הזהירות המושגית, היות ומדובר במקרקעין ועסק הנמצא בבעלות פרטית. עם זאת. האם במקרה בו ילדה נפלה בגין צפיפות בתור לאחד המתקנים, קיימת לה עילה לתבוע את הנהלת הפארק בגין הנזק שנגרם לה? סוגיה זו הונחה כתביעה נגד לונה פארק נייד בעפולה.

 

      קראו עוד בתחום:


התובעת טענה כי בהיותה כבת 11.5 שנים, עמדה היא בתור לאחד ממתקני-השעשועים בלונה פארק הנייד. במהלך התור, לטענתה, נדחפה היא על ידי ילדים שהתקהלו אחריה, ונחבלה בשן קדמית מעמוד של מעקה אשר תחם את התור.


התובעת טענה כי הנהלת הלונה פארק התרשלה במניעת הדחיפה שגרמה לחבלה. לשיטתה, נגרמו לה נזקים שעיקרם כאב וסבל, וכן הוצאות רפואיות על טיפול בשן הפגועה. הנהלת הלונה פארק דחתה את טענותיה של הילדה מכל וכל. לטענתה של ההנהלה, לא מדובר במקרה אשר נמצא בתחום אחריותה שכן אין היא יכולה למנוע דחיפות בין ילדים כמעשה שובבות.


מפעיל מתקן חייב לדאוג לנוכחות של סדרנים


בית המשפט קבע בפסק הדין כי מפעיל מתקן אינו ערוך להתמודד עם בעיות של התפרעות במורד התור. השופטים אכן הסכימו כי העובד השומר על המתקן מנוע מלנטוש את משמרתו על פתח הכניסה למתקן-גופו. ברור כי אם ינטוש העובד את ראשית התור, נוצר סיכון לשימוש בלתי מבוקר במתקן שעליו הופקד על ידי הילדים שבקדמת התור.


עם זאת, בית המשפט ציין כי האחראית אכן נופלת על הנהלת הלונה פארק, משום שזו האחרונה לא דאגה לסדרנים וכוח נייד אשר ימצאו פיתרון לדוחק וצפיפות. "דומה כי העלות הכרוכה בתוספת של כמה סדרנים נוספים, בשכר-מינימום – בשים-לב להיקף הכלכלי של הפעילות הנדונה – אינה מכבידה מדי", ציינו השופטים, "כמו כן, בהתאם לאמור בפסיקה בדבר ההשפעה הממתנת והמרסנת של עצם הימצאותו-בסביבה של גורם כזה".


החשיבות במיקום סדרנים למניעת הפרות סדר


ההלכה הפסוקה קבעה כי סדרנים בעלי נוכחות בולטת בשטח, תורמים רבות למניעת הפרות סדר במסגרות כגון משחקי כדורגל או מתקני שעשועים. כמו כן, מפעילי המתקנים אמורים להיות מתודרכים שלא לאפשר את המשך השימוש במתקן כל עוד התור אינו מתנהל בשובה ונחת.

 

זאת ועוד, עליהם להכריז מראש על נחישותם זו – בכדי להמריץ התנהגות נאותה. אמצעים כאלה ימזערו את ההסתברות להתרחשותן של דחיפות, ואת תוחלת הנזק העלול להיגרם כתוצאה מאלו מהן שיתרחשו בכל-זאת. על הנתבעת 1 מוטלת חובת זהירות קונקרטית לפעול כאמור.

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

תאונת דרכים את מי תובעים?

נפגעת בתאונת דרכים? נגרמו לך נזקי גוף? את מי תובעים לאחר תאונת דרכים? 

תביעות נגד משרד הביטחון

מתי תוגש תביעה נגד משרד הביטחון? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר 

רשלנות רפואית, מהי עוולת הרשלנות?

כדי להכריע בשאלה האם קמה לתובעת עילת תביעת בנזיקין בשל רשלנות הנתבעים ו/או מי מטעמם, יש לענות על שלוש שאלות ... 

הצהרת בריאות בפוליסת ביטוח

מהי הצהרת בריאות? מהו חשוב לדעת עם מתן פרטים רפואיים במסגרת הצהרת בריאות? 

תאונות אופניים

נפגעתם בתאונת אופניים? שוקלים הגשת תביעה בגין תאונת אופניים? האם תאונת אופניים הינה תאונת דרכים? ממי ניתן לתבוע פיצויים? 

מחלות מקצוע

מהי מחלת מקצוע? כיצד היא מוגדרת בפסיקה? פסקי דין, מאמרים ופניה אל עורכי דין באתר 

מיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מיקרוטרואמה ופיצויים...מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 

פגיעות במתקני ספורט, שעשועים

ילדך נפגע תוך משחק במתקן שעשוע? בחצר המשחקים? בבריכה? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 

תאונות בחו"ל - איך לתבוע פיצויים

נפגעת בתאונה במדינה זרה? נגרמו לך נזקים? איך לתבוע פיצויים ועצות נוספות.... 

פיצויים בעקות תאונה אשר איננה תאונת עבודה - מהם דמי תאונה?

עובד בישראל אשר נפגע בתאונה שאיננה תאונת עבודה (לדוגמא, תאונה במהלך משחק כדורגל ביום חופש) יכול להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לקבלת "דמי תאונה"... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.