www.what2do.co.il

תביעה נגד עיריית חולון בעקבות נפילה ברחוב בגין מכסה ביוב פתוח

דרגו את המאמר

תביעה נגד עיריית חולון בעקבות נפילה ברחוב בגין מכסה ביוב פתוח

תביעה נגד עיריית חולון בגין נפילה על מכסה ביוב שנפתח


התובעת, אישה מבוגרת בת כ-62, הגישה תביעה נגד עיריית חולון בגין נזקי גוף שנגרמו לה בתאונת נפילה ברחובה של העיר בצהרי היום. בכתב התביעה נטען כי התובעת דרכה תוך כדי הליכה על מכסה ביוב שנפתח ורגלה הימנית נכנסה בו. המכסה נסגר על רגלה של התובעת ועל מנת לבלום נפילתה נפגעה היא גם בידה הימנית. המחלוקת בין הצדדים בבית המשפט סבבה סביב ראשי הנזק ושיעורם.

התובעת פונתה ממקום התאונה לחדר המיון בבית החולים וולפסון בחולון. על פי תעודת חדר המין, נחבלה היא בשורש כף יד ימין וקרסול ימין. במקומות אלו אוחבנו שברים והתובעת טופלה ושוחררה עם המלצות לשכיבה עם רגל ימין מורמת ליומיים.

 

      קראו גם בתחום:

 

כמו כן, קיבלה התובעת הוראה כי אחרי יומיים אלו עליה לבצע התחלת דריכה ובהתאם לכאב להשתמש בהליכון. בנוסף, על התובעת הוטל לעבור ביקורת אורתופדית בקופת חולים ובמקרה של החמרה בכאבים לשוב למיון. התובעת שבה לאחר מכן למיון, ושם נבדקה ושוחררה עם המלצות חופפות נוספות.

 

החמרה במצב קיים ולא נכות חדשה

התובעת הציגה בבית המשפט חוות דעת רפואית החתומה בידי אורטופד מטעמה. בחוות הדעת הזו נטען כי התובעת טופלה על ידי קיבוע שורש כף ימין בגבס למשך כחודש וחצי. כמו כן, נכתב כי התובעת הזדקקה לטיפולי פיזיותרפיה, התלוננה על כאב בשורש כף היד וכף הרגל. המומחה העמיד את נכותה של התובעת ברגל על שיעור של 10% בהתאם לתקנות המוסד לביטוח לאומי.


מומחה רפואי בתחום האורטופדיה מטעם העירייה בדק אף הוא את התובעת וקבע כי אין כל הגבלה בידה ועל כן אין היא זכאית לשיעורי נכות כלשהם. המומחה מטעם ההגנה הוסיף כי בבדיקת עברה הרפואי של התובעת ניתן למצוא כי סבלה בעבר מבעיות בכפות רגליה.

 

בנוסף, המומחה מטעם העירייה הסכים אמנם לשיעור נכותה של התובעת ברגל על 10%, אך לדבריו מחצית מנכות זו מקורה בנזקי גוף קודמים. בית המשפט קבע, בהתחשב בהסכמת הצדדים, כי נכותה של התובעת תועמד על 7.5%, ממוצע בין חוות דעת המומחים.

הפיצויים שנפסקו:

נזק לא ממוני – התובעת ילידת ספטמבר 48 בת 57 לעת התאונה. נכותה בקשר סיבתי לתאונה הינה 7.5% בתחום האורטופדי ובגין התאונה לא אושפזה. בית המשפט העמיד את הפיצוי בגין ראש נזק זה בהתאם למצבה הרפואי הכולל של התובעת לאחר התאונה, על סך של 21,000 שקלים.

עזרת הזולת – התובעת העסיקה עזרה בשכר עובר לתאונה ולאחריה אם כי לא באותה תכיפות. היא התקשתה בעבודות משק הבית גם עובר לפני התאונה מחמת מצבה הרפואי דאז ואף עזבה את מקום עבודתה מאותה הסיבה. בית המשפט קבע כי מתיאור היחסים בין בעלה של התובעת לבינה ניכר כי שניהם תורמים בעבודות הבית כאשר מדובר באנשים מבוגרים וחולים. אי לכך, השופטת הסכימה עם התובעת על כך שזכאית היא לפיצויי בעבור עזרת הזולת. השופטת העמידה פיצויים אלו על סכום של 9,000 שקלים.

הוצאות ניידות/נסיעה עבר ועתיד – התובעת לא השכילה להציג בפני בית המשפט קבלות או עדות לנסיעות בגין טיפולים רפואיים או בעקבות הפגיעה. כמו כן, המומחים הרפואיים העידו כי התובעת סבלה מקשיים בהליכתה וברגליה גם לפני התאונה. עם זאת, השופטת הכירה בכך שהתובעת סובלת מקשיים אורטופדיים המפריעים באופן ברור לשגרת יומה. אי לכך, נפסקו בעבורה 3,000 שקלים בגין הוצאות נסיעה לעבר ולעתיד.

הוצאות משפט - מעיון בחוות דעת מומחי הצדדים וכעולה מההסכמה הדיונית שביניהם, מצאתי כי חוות דעת מומחה הנתבעת עדיפה בהיותה מתייחסת לעבר רפואי, שהוכח כמהותי בחומר הראיות ולתוצאות ההליך. בנסיבות אלה הורתה השופטת כי כל צד יישא בהוצאות המומחה מטעמו. הוצאות משפט אחרות בהם זכתה התובעת הועמדו על 2,000 שקלים. בנוסף, עיריית חולון חויבה בתשלום 20% משכר טרחת עורך דינה של התובעת.

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

תאונת דרכים את מי תובעים?

נפגעת בתאונת דרכים? נגרמו לך נזקי גוף? את מי תובעים לאחר תאונת דרכים? 

תביעות נגד משרד הביטחון

מתי תוגש תביעה נגד משרד הביטחון? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר 

רשלנות רפואית, מהי עוולת הרשלנות?

כדי להכריע בשאלה האם קמה לתובעת עילת תביעת בנזיקין בשל רשלנות הנתבעים ו/או מי מטעמם, יש לענות על שלוש שאלות ... 

הצהרת בריאות בפוליסת ביטוח

מהי הצהרת בריאות? מהו חשוב לדעת עם מתן פרטים רפואיים במסגרת הצהרת בריאות? 

תאונות אופניים

נפגעתם בתאונת אופניים? שוקלים הגשת תביעה בגין תאונת אופניים? האם תאונת אופניים הינה תאונת דרכים? ממי ניתן לתבוע פיצויים? 

מחלות מקצוע

מהי מחלת מקצוע? כיצד היא מוגדרת בפסיקה? פסקי דין, מאמרים ופניה אל עורכי דין באתר 

מיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מיקרוטרואמה ופיצויים...מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 

פגיעות במתקני ספורט, שעשועים

ילדך נפגע תוך משחק במתקן שעשוע? בחצר המשחקים? בבריכה? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 

תאונות בחו"ל - איך לתבוע פיצויים

נפגעת בתאונה במדינה זרה? נגרמו לך נזקים? איך לתבוע פיצויים ועצות נוספות.... 

פיצויים בעקות תאונה אשר איננה תאונת עבודה - מהם דמי תאונה?

עובד בישראל אשר נפגע בתאונה שאיננה תאונת עבודה (לדוגמא, תאונה במהלך משחק כדורגל ביום חופש) יכול להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לקבלת "דמי תאונה"... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.