www.what2do.co.il

האם ילד אשר נפגע בקייטנה במהלך גלישה במגלשה מתנפחת יזכה לפיצויים?

דרגו את המאמר

האם ילד אשר נפגע בקייטנה במהלך גלישה במגלשה מתנפחת יזכה לפיצויים?

פציעה בקייטנה – פיצויים בסך 172,000 שקלים


ילדים רבים בישראל מבלים בקייטנות במהלך חופשת הקיץ. אי לכך, תאונות תלמידים אינן תופעה אשר מאפיינת רק את שנת הלימודים. דוגמא לכך ניתן לראות בפסק דין אשר ניתן בבית המשפט השלום בקריית גת. עשר שנים לאחר שנפצע בקייטנה באשדוד, קבע בית המשפט כי ט', אשר היה קטין בתחילת שנות ה-2000, יזכה לפיצויים בסך כ-172,500 שקלים.


על פי כתב התביעה, ט', אשר היה בן 10 בתקופה נשוא התובענה, הצטרף לקייטנה אשר הופעלה על ידי מתנ"ס ט"ו באשדוד. באחד מימי הקייטנה, הלכו כל הילדים להשתובב בבריכת השחייה של מתנ"ס בית לברון בעיר. באותו היום, הוצב במקום מתקן גלישה מתנפח במרכז הדשא. ט' וחבריו טיפסו על המתקן, וזאת ללא הדרכה מצד האחראים עליהם וללא שמירה על הזאטוטים.

 

הילדים עלו על המתקן בצפיפות ובדוחק ולמרות זאת לא היו בסביבה מדריכים מטעם הקייטנה אשר ישליטו "סדר בבלאגן". ט' העיד כי הילדים קפצו ביחד על המגלשה ו"כל ילד הלך לאן שהוא רוצה". ט' קפץ אף הוא מהמגלשה, אך לדאבונו הוא נחת על ילד אחר ונפגע בידו. לאחר התקרית הגיע למקום מדריך מטעם הקייטנה, וט', אשר בינתיים נלקח לחדר צדדי, פונה לבית החולים. הרופאים אבחנו שבר בידו של ט' ונאלצו לגבס את היד ולקבוע בה מסמרים. הוא נאלץ להיות מאושפז במשך מספר ימים.

 

נכות בשיעור 5% לצמיתות


ט' הגיש, באמצעות הוריו, תביעה נזיקית כנגד החברה הארצית למתנ"סים אשר הייתה אחראית על הפעלת מתנ"ס בית לברון. כמו כן, התביעה הוגשה גם כנגד החברה העירונית אשדוד אשר הפעילה את המתנ"ס שהפעיל הקייטנה. בית המשפט מינה מומחה רפואי מטעמו על מנת לקבוע מהו שיעור הנכות ממנו סובל ט'. המומחה ערך חוות דעת מקצועית ובה העריך את הנכות כנכות צמיתה בשיעור של 5%.

 

      קראו עוד בתחום:


החברה הארצית למתנ"סים טענה כי אין עסקינן ברשלנות. לשיטתה, מדובר ב"אירוע פתע" של שני ילדים אשר התנגשו זה בזה בעודם משתמשים בצוותא במתקן בטיחותי. "גם אם היו מדריכי הקייטנה בסביבה, לא היה ניתן למנוע את האירוע", טענה הנתבעת, "באין רשלנות – אין אחריות", הוסיפה.

 

בית המשפט דחה טענה זו. בפסק הדין נקבע כי רשלנות הייתה גם הייתה, וזאת משום שהילדים עשו שימוש במגלשה בחוסר סדר ובצפיפות. מדריכים מטעם הקייטנה היו יכולים להסדיר את עלייתם של הקטינים ולמנוע מהם להשתולל ברמה המסכנת את בריאותם הפיסית, קבע השופט.

 

הנתבעת, בתור מפעילת קייטנות קיץ, הייתה צריכה לצפות כי פעילות אינטנסיבית של ילדים על מתקן כגון מתקן הגלישה, יכולה לגרום לנזקי גוף שונים בהעדר השגחה ראויה. "רשלנותה של הנתבעת באה לידי ביטוי באי העמדת מדריך אחראי לצד הקטינים המשתוללים, מהלך אשר את תוצאותיו המצערות יסחוב ט' בידו לכל חייו", כתב השופט.

 

בית המשפט קבע כי החברה העירונית אשדוד תישא ב-80% מנזקיו של הקטין, ואילו החברה הארצית למתנ"סים תישא ב-20% הנותרים. בסך הכל, השופט העמיד את הפיצויים עבור ט' על סך של כ-172,500 שקלים.
 

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

תביעות תלמידים - תאונות ילדים

את מי תובעים במקרה של נזקי גוף לילד לאחר תאונה? האם ילדך מבוטח בפוליסת ביטוח? מאמרים , פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 

פגיעות במתקני ספורט, שעשועים

ילדך נפגע תוך משחק במתקן שעשוע? בחצר המשחקים? בבריכה? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 

פגיעות ברחוב - תאונה בשטח ציבורי

נפגעת עקב מפגע ברחוב? נגרם לך נזק? מאמרים, פסקי דין ופנייה אל עורכי דין באתר... 

חיה מועדת - נשיכת כלב

את מי תובעים במקרה של נשיכת כלב? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין העוסקים בתחום הנזיקין... 

זכויות נפגעי עבירה| קורבנות משפט פלילי ועבירות מין

חשוב מאוד כי נפגעי עבירה יכירו את החוק ויהיו מודעים לזכויותיהם. עמידה על זכויותיכם כנפגעי עבירה יכולה לסייע רבות בהתמודדות עם המשקעים .... 

תאונת דרכים את מי תובעים?

נפגעת בתאונת דרכים? נגרמו לך נזקי גוף? את מי תובעים לאחר תאונת דרכים? 

תאונות אופניים

נפגעתם בתאונת אופניים? שוקלים הגשת תביעה בגין תאונת אופניים? האם תאונת אופניים הינה תאונת דרכים? ממי ניתן לתבוע פיצויים? 

עצות להכנת תביעת פיצויים כולל טיפול רפואי, עורך דין

נפגעת? איך להיזהר מטעויות בדרך להכנת תביעת פיצויים מקצועית ... כנסו ותרוויחו! 

תאונות בחו"ל - איך לתבוע פיצויים

נפגעת בתאונה במדינה זרה? נגרמו לך נזקים? איך לתבוע פיצויים ועצות נוספות.... 

שאלות ותשובות - נזקי גוף

נפגעת בתאונה? שאלות נפוצות שנשאלו ע"י גולשים בתחום הנזיקין - תאונות, נזקי גוף ופיצויים.... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.