www.what2do.co.il

מאמרים אחרונים - תאונת עבודה

הפעלת תקנה 18 בעקבות תאונת עבודה, באילו מקרים?
נכות זמנית לנפגע עבודה נקבעת במקרים שבהם לטענת הוועדה הרפואית, הנזק שנגרם כתוצאה מהפגיעה בעבודה טרם גובש, ולכן אין מקום לקבוע נכות צמיתה. במצב זה ניתן להפעיל את תקנה 18 לתקנות הביטוח הלאומי.

הודעה על פגיעה בעבודה, כיצד לממש את מלוא הזכויות?
הזכות לקבלת פיצויים עקב פגיעה בעבודה, מותנית בהמצאת אישורים לביטוח לאומי, וכדי לממש את מלוא הזכויות, הנפגע נדרש לדווח מיד למעסיק על פציעתו ולהגיש טופס 250 של ביטוח לאומי.

תאונת עבודה עקב תקלה במכונה, מי ישלם פיצויים?
כאשר המעסיק לא דאג לתקינות המכונות המצויות במקום העבודה, וכתוצאה מכך, העובד נפגע, ניתן להגיש נגדו תביעה לפיצויים בגין רשלנותו.

מהו תפקידו של רופא תעסוקתי עקב תאונת עבודה?
רופא תעסוקתי מנסח חוות דעת בתחום מחלות מקצוע, תאונות עבודה ותאונות דרכים שהתרחשו במהלך העבודה, לצורך תביעת פיצויים, ובעל סמכות לקבוע אם מדובר באובדן כושר עבודה חלקי או מלא.

תאונת עבודה נפילה מגובה, כיצד לקבל פיצויים המעסיק?
עובד שנפל במהלך עבודתו מגובה ונפצע, זכאי לקבל הכרה כנפגע עבודה ולממש את זכויותיו במוסד לביטוח לאומי, ובנוסף יכול להגיש תביעה לתשלום פיצויים נגד המעסיק בגין התרשלותו.

דמי פגיעה לעצמאי, מה מגיע לך?
דמי פגיעה של עובד עצמאי מחושבים על פי הכנסתו בשנת המס השוטפת. החישוב מבוסס על הכנסותיו בשלושת החודשים שקדמו לאחד בחודש שבו הפסיק לעבוד כתוצאה מהפגיעה.

מחלת מקצוע כתוצאה מקרינה, מה הזכויות שלכם?
מחלות קרינה נגרמות כאשר מינון הקרינה הרדיואקטיבית גבוה מאוד. כאשר עובד חלה כתוצאה מחשיפה גבוהה לקרינה במקום העבודה, הוא זכאי לקבל הטבות ותגמולים מביטוח לאומי כנפגע עבודה.

הכרה במחלת שיתוק ילדים כמחלת מקצוע, באילו מקרים?
מחלת שיתוק ילדים מופיעה ברשימת מחלות המקצוע וביטוח לאומי מכיר במחלה אצל עובדים המטפלים בחולים ובהפרשותיהם, כמו רופאים ואחיות, וכן אצל עובדי מעבדות או מכונים הבאים במגע עם נגיף הפוליו המחולל את המחלה.

הכרה בפגיעה בכתף כתאונת עבודה, באילו מקרים?
כאבים בכתף עלולים להתפתח עקב נזקי חבלה, תפקוד לקוי של הכתף, ובגלל עומסי יתר הנובעים מביצוע תנועות ועומסים חוזרים. במקרים מסוימים ניתן להכיר בפגיעה כתאונת עבודה.

הכרה במחלת טחורים כפגיעה בעבודה, באילו מקרים?
עובד הסובל מטחורים עקב תנאי עבודתו יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי להכרה במחלתו כפגיעה בעבודה מכוח תורת המיקרוטראומה.

מחלות עור עקב פגיעה בעבודה, מה מגיע לכם?
מחלת עור שנגרמה על ידי חשיפה לאבק, נוזלים, מוצקים או גזים במקום העבודה, וכאשר סוג העבודה ותהליכי הייצור כרוכים בחשיפה לחומרים מזיקים תוכר כמחלת מקצוע.

מחלת מקצוע עקב חשיפה לנסורת או פסולת עץ, מה מגיע לכם?
מחלות נשימה ואלרגיות שונות הנגרמות לעובדים כתוצאה מחשיפה לנסורת או פסולת עץ, עקב עבודה הכרוכה בניסור ושיוף עצים, עשויות להיות מוכרות כמחלות מקצוע.

סרקואידוזיס מחלת מקצוע, מהן הזכויות שלכם?
סרקואידוזיס לא מופיעה ברשימת מחלות מקצוע, אולם ביטוח לאומי מכיר בה כמחלה כרונית אוטואימונית, והחולים זכאים לזכויות והטבות שונות בהתאם לאחוזי נכות שנקבעו על ידי הוועדה הרפואית.

תאונת עבודה אחרי 3 חודשים, מה השלב הבא?
אם לאחר שלושה חודשים, עובד שנפגע בתאונת עבודה לא החלים מפציעתו, עליו לפנות שוב לביטוח לאומי ולהגיש תביעה להכרה בנכות זמנית או קבועה, כדי לקבל קצבת נכות חודשית או מענק חד פעמי.

תאונת עבודה ביום גיבוש או בהשתלמות לעובדים, מה מגיע לכם?
תאונה במהלך יום גיבוש או השתלמות מטעם מקום העבודה, תוכר על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה, רק אם הוכח כי קיים קשר ישיר בין האירוע למקום העבודה ולאינטרס של המעסיק.

הכרה בשחפת כמחלת מקצוע, באילו מקרים?
שחפת היא מחלה זיהומית מדבקת הנגרמת מאדם לאדם על ידי חיידקים, בדרך של שיעול והתעטשות של נושא המחלה. עובדי בתי חולים, מעבדות ומכונים אשר נדבקו בשחפת, עשויים להיות מוכרים כנפגעי עבודה.

איך להגיש תביעת הכרה בפגיעה בעבודה לחיילים בקבע?
חיילים המשרתים בצבא קבע ובכוחות הביטחון, שנפצעו במהלך פעילות לא מבצעית או שהתגלתה אצלם מחלה שאינה מוגדרת כמחלת שירות, נדרשים להגיש תביעה לאגף נפגעי עבודה בביטוח לאומי במקום למשרד הביטחון.

הכרה במחלת טטנוס כפגיעה בעבודה, באילו מקרים?
מחלת טטנוס נגרמת מרעלן המופרש על ידי חיידק המצוי באדמה חקלאית, בקרקע עירונית, באבק, במעי ובהפרשות של בעלי חיים ובצואת בני אדם. ביטוח לאומי מכיר בטטנוס כמחלת מקצוע אצל חקלאים, גננות, מטפלים בבעלי חיים, או עובדי מכונים או מעבדות הבאים במגע עם הרעלים.

גלאוקומה מחלת מקצוע, מה מגיע לכם?
כאשר למקום ולתנאי העבודה ישנה השפעה על הירידה בראייה של העובד, פגיעה בראייה היקפית או גלאוקומה ניתן לתבוע זכויות מביטוח לאומי ומהמעסיק על בסיס מחלת מקצוע או תאונת עבודה.

באילו מקרים פסוריאזיס מוכר כפגיעה בעבודה?
חולה פסוריאזיס שלקה במחלה בשל תנאי עבודתו, כמו לחץ נפשי גבוה או חשיפה לחומרים מסוכנים, עשוי להיות זכאי בהתקיים תנאים מסוימים, לפיצויים מביטוח לאומי.

1  2  3  4  5  6  7  לעמוד הבא   >>