www.what2do.co.il

טיפ בעניין תאונות עבודה - משמעות קבלת טיפול רפואי לאחר התאונה

דרגו את המאמר

טיפ בעניין תאונות עבודה - משמעות קבלת טיפול רפואי לאחר התאונה

למרבה הצער, מבוטחים רבים אשר נפגעים בתאונות עבודה מפסידים את זכויותיהם וזאת אך ורק משום שהם לא היו מודעים לחוק הביטוח הלאומי כמו גם לעקרונות אשר מנחים את פקידי התביעות במל"ל. לא אחת, תביעות כגון דא נדחות בשל אופן הבדיקה שנערכה על ידי רופאי הוועדות הרפואיות ובמילים אחרות - בגין המכשולים העומדים בפני המבוטחים. יודגש כי קיימת חשיבות של ממש בנוגע לפנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת עבודה. להלן מספר דגשים בעניין זה. 

 

פעמים רבות, עובדים אשר נפגעו במהלך ו/או בעקבות עבודתם, אינם פונים לקבלת טיפול רפואי וזאת משום שהם לא יודעים כי אי פנייה מיידית עלולה לאיין את זכותם העתידית לתגמולים מהמל"ל. חשוב אפוא לציין כי פקיד התביעות במוסד לביטוח לאומי, אשר בודק את תביעתו של מבוטח להכרה בו כנפגע עבודה, בוחן בדקדקנות את התנהלות ה"נפגע" במועד הקרוב לתאונה. השיהוי שבין התאונה לבין הפניה לקבלת טיפול רפואי עלול/יכול/עשוי להיות ההבדל בין קבלת התביעה לבין דחייתה. לא זו אף זו, גם אם המבוטח פנה לקבלת טיפול רפואי, הרי שביטוח לאומי בוחן בדקדקנות את התלונה אשר נאמרה לרופא. לדוגמא, האם צוין במפורש כי מדובר בתאונת עבודה, האם המבוטח תיאר את התאונה כתאונת עבודה וכדומה.

 

יצוין כי פעמים רבות פקידי התביעות במוסד לביטוח לאומי דוחים תביעות להכרה בתאונות עבודה על בסיס שיהוי בפנייה לקבלת טיפול רפואי ו/או בהתאם לדברים שנאמרו לרופא במהלך הבדיקה (או מתן הטיפול). יתרה מכך, גם לאחר שהמבוטח "עבר את המשוכה" של פקיד התביעות, עדיין עומדת בפניו משוכת "הוועדה הרפואית". הוועדה הרפואית בביטוח לאומי הינה וועדה אשר יושבים בה רופאים הבוחנים את הקשר הסיבתי בין הפגיעה לבין העבודה. הבדיקה נעשית "בזכוכית מגדלת" והרופאים מתייחסים אף הם ל"מרווח הזמן בין הביקור הראשון אצל הרופא לבין מועד הפגיעה הנטען". כמו כן, גם הרופאים, כמו פקיד התביעות, מתייחסים בכובד ראש לדברים אשר נאמרו על ידי הנפגע לרופא בעת קבלת הטיפול או עריכת הבדיקה.

 

לסיכום, במידה ונפגעתם בתאונת עבודה, חשוב לפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, חשוב לציין בפני הרופא את העובדה כי מדובר בתאונת עבודה ולא להקל ראש בדברים אשר נרשמים על ידו בעת הטיפול. יתרה מכך, מומלץ לפנות בהקדם לעורכי דין העוסקים בתחום וזאת בכדי למנוע "תקלות עתידיות" שנעשו בתום לב ואשר עלולות להיות הרות גורל מבחינתו של המבוטח.

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

מהי תאונת עבודה?

מהי תאונת עבודה וכיצד ניתן לתבוע פיצויים...מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר 

את מי תובעים לאחר תאונת עבודה ?

נפגעת בעבודה? נגרמו לך נזקי גוף? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר  

עצות לנפגעי תאונות עבודה

עצות לנפגעים לאחר תאונת עבודה...מאמרים, פסקי דין ומידע משפטי נוסף. 

תאונות עבודה נוספות

נפגעתי במהלך השתלמות...האם תאונת עבודה? דוגמאות נוספות, מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר 

תביעת ביטוח בגין נכות מתאונה ומחלוקת בנוגע לפרשנות חישוב הפיצוי

מהו ביטוח "נכות מתאונה"? האם חברת הביטוח יכולה "לשחק עם פרשנות הסעיף"? 

מחלות מקצוע

מהי מחלת מקצוע? כיצד היא מוגדרת בפסיקה? פסקי דין, מאמרים ופניה אל עורכי דין באתר 

מיקרוטראומה

מיקרוטראומה

מיקרוטרואמה ופיצויים...מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 

תאונות עבודה או נכות כללית מה עדיף?

עשרות פסקי דין, מאמרים, עצות בנושאי תאונת עבודה, נכות ופניה אל עורכי דין באתר 

ועדה רפואית - אחוזי נכות

מהי ועדה רפואית? מי היא קובעת? מאמרים, עצות משפטיות ופניה אל עורכי דין באתר 

ועדות רפואיות

איך להתכונן לועדה רפואית? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין העוסקים בתחום הפיצויים 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.