בעל חנות לקה בליבו בעקבות שיחה עם הבנק, האם תאונת עבודה?
דרגו את המאמר |
|

לקה בליבו במהלך העבודה בעקבות שיחה עם הבנק, האם תאונת עבודה?
בעל חנות המכולת טען בבית הדין לעבודה כי השיחה מהבנק, בה נאמר לו כי חשבונו נמצא בחובה (100 אלף שקלים) ועליו להפקיד כספים לאלתר גרמה לו ללחץ נפשי רב ומיד לאחריה החל הוא לחוש בכאבים באזור החזה ועבר התקף לב. בעל החנות נאלץ, בעקבות מצבו הבריאותי המתדרדר, להפסיק את פעילותו באופן מוחלט ולאחר מספר חודשים אף סגר את חנות המכולת.
קראו עוד בתחום:
- נזק נפשי בעבודה, האם תאונת עבודה?
- הסבל הפיל מוצר יקר ערך ולקה בליבו, האם תאונת עבודה?
- האם וויכוח בין העובד למנכ"ל הינו אירוע חריג היכול להחשב כ"תאונת עבודה"?
- לאחר שנים של שירותי הצלה ומראות קשים הכבאי אינו נרדם בלילות - האם תאונת עבודה?
בית הדין לעבודה קיבל את טענתו של בעל החנות וקבע כי שיחת הטלפון שקיבל האחרון הינה בבחינת "אירוע חריג" לצורך הכרה בעובד כנפגע מ"תאונת עבודה" על פי הגדרתה בחוק.
המוסד לביטוח לאומי: "מדובר באירוע שגרתי"
המוסד לביטוח הלאומי טען לעומתו כי אוטם שריר הלב בו לקה התובע נבע ממחלה טבעית ואין בין התקף הלב לבין עבודתו של התובע כל קשר סיבתי. הביטוח הלאומי הוסיף וטען כי שיחות מסוג זה היו עניין שבשגרה עבור התובע שכן מצב החשבון שלו לא הסב נחת לבנק זה תקופה ארוכה.
בית הדין קיבל את תביעתו של בעל החנות וקבע כי למרות ששיחות רבות נערכו בין הבנק לבין התובע, במהלך התקופה האחרונה - אירוע חריג, כמשמעותו בחוק לצורך הכרה בתאונת עבודה, אינו חייב להיות אירוע חד פעמי ויכול שאירוע אשר מתרחש באופן קונסיסטנטי יהווה אירוע חריג באחת מן הפעמים באופן מיוחד.
כמו כן, בית הדין הסכים עם טענותיו של התובע כי השיחה נשוא התובענה הייתה שיחה מיוחדת שכן במהלכה נאמר לו לראשונה שהלוואה אשר לקח האחרון על מנת להביא לפרעון יתרת החובה בה היה מצוי, חייבת להיפרע באופן מיידי. אי לכך מדובר במהלך חריג מצד הבנק שהביא להתרגשות עצומה אצל התובע.
מכל האמור לעיל, קבע בית הדין כי יש להכיר בבעל החנות כנפגע עבודה ועל הביטוח הלאומי לשלם לו את מגוון הגמלאות שהוא זכאי להן.