www.what2do.co.il

חקלאים יקבלו פיצויים מהמדינה בעקבות אי הסדרת עובדים זרים וכוח אדם

דרגו את המאמר

חקלאים יקבלו פיצויים מהמדינה בעקבות אי הסדרת עובדים זרים וכוח אדם

פיצויים בעקבות רשלנות ממשלה במתן היתרים להעסקת עובדים זרים

 

352 מגדלי פרחים ישראלים יקבלו פיצויים בסך 50,000 שקלים (כל אחד) בגין נזקים אשר נגרמו להם בעקבות אי מילוי החלטת ממשלה מלפני 10 שנים. ארגון מגדלי הפרחים הגיש ביולי 2003 תביעה כנגד המדינה, וכן תביעה אישית כנגד השרים לשעבר אלי ישי (פנים) ושלמה בניזרי (עבודה).

 

במסגרת התביעה נטען כי עם הפסקת עבודתם של העובדים הפלשתינאים בחקלאות, בשל פרוץ מאורעות אוקטובר 2000, ממשלת ישראל לא השכילה למלא את החלל העצום שנגרם לחקלאים בשל המחסור בכוח אדם.

 

בראש התובעים עמדה אלמנתו של משה קמחי ז"ל, דגנית קמחי, אשר בעלה שלח יד בנפשו בגין מצוקה כלכלית אליה נקלע בתקופה נשוא התובענה. התובעים צירפו לכתב התביעה שורה ארוכה של מסמכים אשר העידו על פניות לממשלת ישראל בבקשות לעזרה ולסיוע בהעסקת עובדים זרים.

 

      קראו עוד בתחום:

 

כמו כן, הם טענו כי גם לאחר שהמדינה קיבלה החלטה בדבר הגדלת מכסת העובדים הזרים בענף, החלטה זו לא בוצעה בפועל. לטענת החקלאים, בביצוע מדיניות הממשלה בתחום נפלו פגמים רבים בשל רשלנות, מדיניות כושלת ,עיכובים בירוקרטים וכדומה. מלוא "האש" הופנתה כלפי השרים ישי ובניזרי. לא זו אף זו, התובעים אף ייחסו לשרים "שיקולים זרים" בקבלת החלטותיהם.

 

נטען כי שר העבודה סירב במשך תקופה ארוכה למלא אחר פסיקות בג"צ והחלטות הממשלה, ולא העניק הקצאות להעסקת עובדים זרים בענף החקלאות. ארגון מגדלי הפרחים טען כי החלטת השר לפעול באופן האמור הייתה "כמכת מוות" לענף. נטען כי בשנת 2001 הפגיעה הגיעה לשיאה וזאת כאשר שר הפנים, אלי ישי, החליט לסגור באופן מוחלט את כניסתם של עובדים זרים לישראל.

 

הפרקליטות – "פיצוי סמלי"

 

פרקליטות המדינה, לאחר ניהול דין ודברים עם התובעים, הכירה בנזק אשר מדיניות השרים גרמה למגדלי הפרחים. כמו כן, צוין כי החלטות השרים היו מנוגדות למעשה למדיניותה הברורה של הממשלה. במסגרת הליך גישור אשר נערך בפני השופט המחוזי (בדימוס), דוד גולדשטיין, הוחלט על פיצוי "סמלי" לכל אחד מהחקלאים בשיעור של 50,000 שקלים.

 

החקלאים מצאו בפיצוי זה נחמה פרותא בלבד, וזאת בהתחשב בעובדה כי ההפסדים הכוללים בענף הפרחים בתקופה המדוברת עמדו על כ-80 מיליון שקלים (לפי הערכות התובעים).

 

"תשלום הפיצויים מהווה ניצחון חשוב ביותר עבור כל מי שסדרי ממשל תקינים ושלטון החוק יקרים לליבו", אמר חיים חדד, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, "עם זאת, השמחה של החקלאים מהולה בעצב. רבים מהם נאלצו לעזוב את התחום והמדיניות הממשלתית הכושלת גרמה לפגיעה כלכלית קשה במשפחות רבות". "חבל שהשר לשעבר בניזרי לא נאלץ לשלם את סכום הפיצויים מכספו", הוסיף חדד.
 

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

בדיקת פוליגרף

מכשיר הפוליגרף המכונה " מכונת אמת " הנו מכשיר מכני שמטרתו להעריך את אמיתות דברי הנבדק 

חוקרי הביטוח

כיצד מומלץ לנהוג במקרה ונתקלת בחוקר חברת הביטוח? מאמרים ופניה אל עורכי דין העוסקים בתחום הפיצויים 

תביעת קבלן - ליקויי בניה

מידע משפטי אודות ליקויי בניה ותביעה נגד קבלנים ... פסקי דין ופניה אל עורכי דין העוסקים בתביעות בגין ליקויי בניה 

מהו ביטוח רכוש, ביטוח מבנים ודירות?

ביטוח מבנים נעשה כאשר המבטח משלם לבעל הפוליסה פיצוי מוסכם, במקרה של נזק או תאונה בלתי צפויה למבנה, תמורת תשלום פרמיה מוסכמת, על פי תעריף מבנה  

ייעוץ משפטי

מדוע מומלץ לקבל ייעוץ משפטי לאחר מקרה תאונה ולא משנה אם נגרם נזק או לא? 

תביעות קטנות - רשמים ועצות

עצות לעומדים בבית המשפט לתביעות קטנות במקרה של תביעות פח - נזקי רכוש ... 

חלפים - מקוריים, משומשים או תחליפיים

המבטחות והשמאים מטעמם כופים על המוסכים והמבוטחים שימוש בחלפים כאלה ואחרים מטעמים של אינטרס כלכלי מובהק ובפרק זה אשתדל לפזר את הערפל הקיים בדבר זכויות הצרכן (בעל הרכב) ובדבר סוגי החלפים הקיימים בשוק למען יבין הקורא על מה בעצם מדובר 

חוק חוזה הביטוח

חוק חוזה הביטוח ... נוסח החוק, מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין העוסקים בתחום הביטוח 

טעויות נפוצות תביעות רכב

טעויות נפוצות בסילוק תביעות רכב כנגד מבטחת אשר מנסיוני קורות לעיתים .... 

ביטוח עסק ומשרד - נזקי טבע, טרור, רכוש, מאגרי מידע

ביטוח עסק מכסה נזקים אשר נגרמו לתכולת ומבנה העסק ... פסקי דין, מאמרים ופניה אל עורכי דין העוסקים בדיני ביטוח 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.