www.what2do.co.il

הפיגוע בבורגס - האם מס רכוש יפצה בגין נזקים שנגרמו לכבודה?

דרגו את המאמר

הפיגוע בבורגס - האם מס רכוש יפצה בגין נזקים שנגרמו לכבודה?

פיצויים בגין נזקי רכוש בפיגוע בבורגס ממס רכוש, האמנם?


בני משפחה מבאר שבע, אשר נפגעו בפיגוע בעיירת הנופש בורגס לפני כשבוע, פנו למס רכוש על מנת לקבל פיצוי מהמדינה בגין אובדן כבודתם. מדובר ב-11 בני משפחה אשר נפצעו בפיגוע בבולגריה. לטענתם, הם קיבלו אמנם "טיפול יוצא מן הכלל" מהמערכת הרפואית ומערכת הביטחון, אך נותרו אל מול שוקט שבורה בכל הנוגע לנזקי הרכוש שנגרמו להם. יודגש כי החוק קובע כי אין פיצוי מבחינת מס רכוש כאשר עסקינן בפיגוע שהתרחש מחוץ לתחומי ישראל.


בני המשפחה טוענים כי כל הכבודה שלהם נשרפה באוטובוס לאחר הפיגוע ועל כן הם זכאים לפיצוי ממס רכוש. לטענתם, נציגי מס רכוש אמרו להם כי הם אינם זכאים לפיצוי וזאת משום שהאירוע התרחש "מחוץ לקו הירוק".

 

"לדעתי, מדובר במצב שצריך לשנות אותו", אמר אחד מבני המשפחה לאתר Ynet, "נפגענו בתור ישראלים בבורגס וברור שלא בחרנו להסתכן או להיפצע בטיול. המדינה נוקטת כלפינו באטימות מוחלטת וזאת משום שהיא לא מוכנה להכיר בנזקים שנגרמו לרכושינו באירוע". קרוב משפחה נוסף אמר כי "המשפחה נותרה כמעט ללא בגדים, וזאת לאחר שהמזוודות נשרפו בתא המטען. איננו יכולים לשאת במימון האובדן הרכושי". בני המשפחה מוסיפים וטוענים כי "המדינה צריכה להיות אחראית לאזרחיה גם בחו"ל. לדוגמא, היא נותנת אזהרות מסע כאשר קיימות התראות משמעויות ונקודתיות. אי לכך, היא איננה יכולה לברוח מאחריותה גם כעת".

 

      קראו עוד בתחום:


ישראל הינה מדינה אשר אזרחיה נתונים תחת איום הטרור מאז הקמתה. אי לכך, קיימים חוקים אשר נועדו על מנת לסייע לנפגעי טרור ופעולות איבה מבחינת הנזקים אשר נגרמים להם כתוצאה מאירוע חבלני. במקרים כגון דא, לא מדובר רק בפיצויים בגין פגיעות בגוף ונפש. דהיינו, אדם אשר רכושו נפגע בפעולת טרור רשאי לפנות למדינה בתביעת פיצויים. התביעות הנפוצות בעניין זה הינן תביעות בגין נזקים שנגרמו לרכוש בעקבות פגיעות טילים ורקטות (קסאם, גראד, קטיושה וכדומה). כפי שניתן לראות, מדובר בחוק אשר מתאים בעיקר למקרים בהם נגרמו לפלוני נזקי רכוש בישראל. במקרה דנן, קיימת מחלוקת בין הנפגעים לבין המדינה באשר לזכאות לפיצויים בעבור רכוש שנפגע בחו"ל בפעולה חבלנית.
 

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

בדיקת פוליגרף

מכשיר הפוליגרף המכונה " מכונת אמת " הנו מכשיר מכני שמטרתו להעריך את אמיתות דברי הנבדק 

חוקרי הביטוח

כיצד מומלץ לנהוג במקרה ונתקלת בחוקר חברת הביטוח? מאמרים ופניה אל עורכי דין העוסקים בתחום הפיצויים 

תביעת קבלן - ליקויי בניה

מידע משפטי אודות ליקויי בניה ותביעה נגד קבלנים ... פסקי דין ופניה אל עורכי דין העוסקים בתביעות בגין ליקויי בניה 

מהו ביטוח רכוש, ביטוח מבנים ודירות?

ביטוח מבנים נעשה כאשר המבטח משלם לבעל הפוליסה פיצוי מוסכם, במקרה של נזק או תאונה בלתי צפויה למבנה, תמורת תשלום פרמיה מוסכמת, על פי תעריף מבנה  

ייעוץ משפטי

מדוע מומלץ לקבל ייעוץ משפטי לאחר מקרה תאונה ולא משנה אם נגרם נזק או לא? 

תביעות קטנות - רשמים ועצות

עצות לעומדים בבית המשפט לתביעות קטנות במקרה של תביעות פח - נזקי רכוש ... 

חלפים - מקוריים, משומשים או תחליפיים

המבטחות והשמאים מטעמם כופים על המוסכים והמבוטחים שימוש בחלפים כאלה ואחרים מטעמים של אינטרס כלכלי מובהק ובפרק זה אשתדל לפזר את הערפל הקיים בדבר זכויות הצרכן (בעל הרכב) ובדבר סוגי החלפים הקיימים בשוק למען יבין הקורא על מה בעצם מדובר 

חוק חוזה הביטוח

חוק חוזה הביטוח ... נוסח החוק, מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין העוסקים בתחום הביטוח 

טעויות נפוצות תביעות רכב

טעויות נפוצות בסילוק תביעות רכב כנגד מבטחת אשר מנסיוני קורות לעיתים .... 

ביטוח עסק ומשרד - נזקי טבע, טרור, רכוש, מאגרי מידע

ביטוח עסק מכסה נזקים אשר נגרמו לתכולת ומבנה העסק ... פסקי דין, מאמרים ופניה אל עורכי דין העוסקים בדיני ביטוח 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.