גניבת רכב ממוסך - תשלום פיצויים
דרגו את המאמר |
|

פיצויים בגין גניבת רכב בעת ששהה במוסך
התובעת טענה כי הרכב הוחזר כשהוא ניזוק במספר מוקדים ולאחר שנגנבו ממנו בדים המיועדים לשמלות כלה המשמשים אותה כמלאי עסקי. אי לכך, עתרה התובעת לתשלום פיצויים מהמוסך בגין ראשי הנזק הבאים – שווי הבדים שנגנבו, ירידת ערך הרכב, שכ"ט שמאי אשר בדק את הרכב, דמי שכירות של רכב חלופי בזמן השבתת הרכב ועוגמת נפש.
המוסך מתנגד
המוסך טען לעומתה כי אין מקום להטיל עליו חיוב כלשהו בגין גניבת פריטים מתוך הרכב. לעניין זה הפנה המוסך לסעיף 3 שבטופס הזמנת התיקון. בסעיף זה נאמר: "הלקוח מתחייב להוציא מהמכונית את החפצים והמיטלטלין שאינם חלק מהמכונית. המוסך אינו אחראי לאובדן/נזק כלשהו אלא אם נגרמו בעקבות רשלנות המוסך".
כמו כן, המוסך טען שנקט בכל אמצעי הזהירות המתבקשים כדי למנוע אירועי גניבה. בכלל זה מנה עורך הדין מטעם הנתבע הפעלת מוקד "אמינות", מצלמות אבטחה וסגירת המוסך ע"י שער נעול.
המוסך לא אחראי לציוד שנגנב אך יפצה בגין הנזקים שנגרמו למכונית
השופטת קבעה כי יש לקבל את התביעה ולהעמיד את האחריות לגניבת המוצרים והפגיעות ברכב על כתפיו של המוסך. על פי פסק הדין, המוסך היה הגורם אשר קיבל את הרכב לטיפולו. אי לכך, משמורתה של המכונית בזמן התיקון הייתה באחריותו. השופטת ציינה בפסק הדין כי הוכחו בפניה ליקויים במערך האבטחה במקום וזאת בהתאם למסמכי חברת הביטוח.
-
נכה שרכבו ניזוק ובו אביזרים מבוטחים - יקבל פיצויים מחברת הביטוח - פיצויים בגין נזק שנגרם לרכב לאחר סגירת שער חשמלי במושב
- האם תתקבל תביעה לפיצויי בגין ליקויי בנייה?
בעניין הנזק, בית המשפט קיבל את תביעותיה של התובעת רק באופן חלקי. בנוגע לבדים ברכב, השופטת קבעה כי התובעת חתמה על טופס התיקון ביודעה שעליה להוציא פרטים יקרי ערך מן המכונית. כמו כן, גם במידה ולא הוסברו לתובעת כל סעיפי הסכם זה, לא עומדת לה הגנה נזיקית בשל כך.
השופטת ציינה בפסק הדין כי ידוע לכל שיש להוציא פרטים יקרי ערך מרכב בטרם מפקידים את משמורתו בידי אחר. זאת ועוד, טופס הזמנת התיקון הינו מפורש ואינו משתמע לשני פנים.
למעשה, בסופו של היום בית המשפט פסק פיצויים לזכות התובעת בגין עוגמת הנפש, שכ"ט השמאי וירידת ערך הרכב.