www.what2do.co.il

פיצויים בגין נזק שנגרם לרכב לאחר סגירת שער חשמלי במושב

דרגו את המאמר

פיצויים בגין נזק שנגרם לרכב לאחר סגירת שער חשמלי במושב

פיצויים בגין שער מושב אשר נסגר על רכב וגרם לנזק

תביעה אשר הוגשה לבית משפט השלום עסקה בתשלום פיצויים לנהג שרכבו נפגע משער בפתחו של מושב פורת.

 

הנהג התובע טען כי הגיע למושב על מנת לפגוש חברים ולעשות עימם ארוחה משותפת. לדבריו, כאשר הגיע הוא לכניסה למושב הבחין בניידת משטרה שעמדה בצידה השמאלי של הכביש ושוטר יוצא מתוכה לקראתו. מכיוון שהיה סבור הוא כי מדובר בבדיקה ביטחונית, עצר התובע את רכבו על קו השער, טרם השלימה המכונית כניסה מלאה למושב. לדאבונו, באופן בלתי ברור החל השער להיסגר על רכבו והסב לו נזקים.

 

      קראו גם:

 

בבית המשפט התברר כי השער הינו שער ברזל מסיבי בעובי של 15-20 ס"מ הפועל על לחיצה. כמו כן, בשער החשמלי מותקנת קרן לייזר אשר אמורה למנוע פגיעה ברכבים חוצים. למעשה, הסיבה שהשער נסגר על רכבו של התובע נבעה מכך שקרן הלייזר ממוקמת באמצעו של השער ואילו התובע נכנס עם רכבו רק כמחצית המרחק. אי לכך, הקרן לא הבחינה בתובע והשער נסע על המסילה באין מפריע.

"לטעמי, יש בכך משום פגם טכני בתכנון השער ופעולתו", כתב השופט בפסק הדין. עם זאת, בבחינת האירועים נשוא התובענה התברר כי התובע נכנס לשער המושב לאחר רכב נוסף אשר היה בעל אישור כניסה ורשות.

 

חלוקת הנזק - 50:50 בין המושב לבין הנהג

התובע, לעומת זאת, לא היה בעל רשות כניסה אבסולוטית למושב וכניסתו בשער הייתה מותנית בשיחה עם השוטר. עם זאת, התובע לא השכיל להמתין לפני השער ולקבל את אישור הכניסה כנדרש. למעשה, הנהג גמר אומר לנסוע אחרי הרכב שנכנס לפניו.

 

בעקבות החלטה זו, שהיה בה מן הפזיזות, הטיל בית המשפט 50% מהאחריות לנזקים על כתפיו של התובע. לבסוף, בית המשפט פסק כי המושב יפצה את התובע בעבור מחצית מהנזק אשר נגרם למכוניתו בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

"התובע הגיע למקום ועצר כאשר חזית רכבו על מסליל הנסיעה של השער. הוא רואה שער פתוח ובכל זאת הוא עומד על המסילה. גם אם סבר התובע כי מדובר בשער פתוח קבוע, עדיין העמידה במקום מהווה הסתכנות מרצון שלו", כתב השופט בפסק דינו, "סבורני כי במכלול הנסיבות של התאונה, ניתן לייחס לתובע אחריות לאירוע. כל בר בי רב יודע ששערים חשמליים בכניסה ליישוב נועדו למנוע כניסת זרים ובלתי מורשים".

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

בדיקת פוליגרף

מכשיר הפוליגרף המכונה " מכונת אמת " הנו מכשיר מכני שמטרתו להעריך את אמיתות דברי הנבדק 

חוקרי הביטוח

כיצד מומלץ לנהוג במקרה ונתקלת בחוקר חברת הביטוח? מאמרים ופניה אל עורכי דין העוסקים בתחום הפיצויים 

תביעת קבלן - ליקויי בניה

מידע משפטי אודות ליקויי בניה ותביעה נגד קבלנים ... פסקי דין ופניה אל עורכי דין העוסקים בתביעות בגין ליקויי בניה 

מהו ביטוח רכוש, ביטוח מבנים ודירות?

ביטוח מבנים נעשה כאשר המבטח משלם לבעל הפוליסה פיצוי מוסכם, במקרה של נזק או תאונה בלתי צפויה למבנה, תמורת תשלום פרמיה מוסכמת, על פי תעריף מבנה  

ייעוץ משפטי

מדוע מומלץ לקבל ייעוץ משפטי לאחר מקרה תאונה ולא משנה אם נגרם נזק או לא? 

תביעות קטנות - רשמים ועצות

עצות לעומדים בבית המשפט לתביעות קטנות במקרה של תביעות פח - נזקי רכוש ... 

חלפים - מקוריים, משומשים או תחליפיים

המבטחות והשמאים מטעמם כופים על המוסכים והמבוטחים שימוש בחלפים כאלה ואחרים מטעמים של אינטרס כלכלי מובהק ובפרק זה אשתדל לפזר את הערפל הקיים בדבר זכויות הצרכן (בעל הרכב) ובדבר סוגי החלפים הקיימים בשוק למען יבין הקורא על מה בעצם מדובר 

חוק חוזה הביטוח

חוק חוזה הביטוח ... נוסח החוק, מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין העוסקים בתחום הביטוח 

טעויות נפוצות תביעות רכב

טעויות נפוצות בסילוק תביעות רכב כנגד מבטחת אשר מנסיוני קורות לעיתים .... 

ביטוח עסק ומשרד - נזקי טבע, טרור, רכוש, מאגרי מידע

ביטוח עסק מכסה נזקים אשר נגרמו לתכולת ומבנה העסק ... פסקי דין, מאמרים ופניה אל עורכי דין העוסקים בדיני ביטוח 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.