www.what2do.co.il

האם פציעה מרשת קשירה על מושב אחורי באופנוע מהווה תאונת דרכים?

האם פציעה מרשת קשירה על מושב אחורי באופנוע מהווה תאונת דרכים?

התובעת איבדה את ראייתה בעינה השמאלית כתוצאה מפגיעת קרס מתכת של רשת קשירה, אשר הותקנה על גבי המושב האחורי באופנוע שלה. עקב פציעתה היא הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעת פיצויים נגד חברת הביטוח של הרכב, כאשר מנגד טענה הנתבעת כי האירוע אינו מהווה תאונת דרכים על פי חוק פיצויים לנפגעי דרכים.

 

בחודש נובמבר 2007, סיימה התובעת, ילידת 1978, את יום עבודתה כאחראית צוות מאבטחים, והתכוונה לנסוע לביתה. בעת שהניחה את תיקה על גבי מושב האופנוע וביקשה לקשור אותו בטרם צאתה לדרך, השתחרר קרס מתכת של רשת קשירה ופגע בעינה.

 

בית המשפט קבע כי מדובר בתאונת דרכים שאירעה בכניסה לרכב

 

בית המשפט התרשם כי התהליך בו נקטה התובעת היה חלק טבעי מתהליך הכניסה לאופנוע, מאחר שהיא הכינה את האופנוע לקראת רכיבה בעצם הנחת התיק, וטרם הספיקה לעלות אל מושב האופנוע, לכן הגיע למסקנה כי האירוע מהווה תאונת דרכים כהגדרתו בחוק, משום שמדובר בכניסה לרכב, ועל חברת הביטוח לשלם לתובעת פיצויים.

 

לאחר התאונה היתה התובעת באי כושר מלא במשך שלושה חודשים. המוסד לביטוח לאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה, והוועדה הרפואית קבעה כי נותרה לה נכות בשיעור 30% עקב אובדן ראייה בעין שמאל. על פי החלטת הרופאה התעסוקתית, נקבע כי בשל פגיעתה היא אינה יכולה להמשיך לבצע תפקידה בחברת האבטחה.

 

התובעת התקשתה להשתלב במעגל העבודה עקב פציעתה

 

התובעת טענה כי התקשתה לשוב למעגל העבודה בשל נכותה, ורק לאחר שהסתירה את מצבה ממעסיקה, היא החלה לעבוד כפועלת ייצור ובשכר הנמוך ב- 60% מהשכר שהרוויחה לפני התאונה ואף היא סובלת מאז מבעיית קשב וריכוז. על כן יש להעמיד את נכותה התפקודית בשיעור 60%.

 

מנגד טענה חברת הביטוח כי לנכותה של התובעת, יש השפעה חלקית בלבד על תפקודה, ואף הביאה דוגמאות מהפסיקה לכך שפגיעה בעין אחת אינה מהווה השפעה רבה על אפשרות עבודה במקצועות מגוונים, וציינה כי כושר ראיה אינו בהכרח מחייב אובדן כושר השתכרות.

 

עוד טענה כי התובעת בחרה על דעת עצמה להתפטר מעבודתה הקודמת בתחום האבטחה, ולהתחיל ללמוד, ואף המשיכה חרף פציעתה לבצע פעילות גופנית מאומצת ולנהוג על אופנוע כבד. לפיכך טענה כי נכותה התפקודית אינה עולה על שיעור של 15%.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, וחוות דעת של מומחים רפואיים מטעמם, הגיע בית המשפט כי להעמיד את שיעור נכותה התפקודית של התובעת בשיעור של 40%, העולה באופן מתון על שיעור נכותה הרפואית.

 

חברת הביטוח תשלם לתובעת סך של 341,770 שקלים

 

בית המשפט קבע כי סכום הפיצויים לו זכאית התובעת עומד על סך של 1,241,870 שקלים, והוא כולל: הפסדי שכר, אובדן זכויות סוציאליות, הוצאות שונות, עזרת צד ג' ופיצוי בגין כאב וסבל. בניכוי תגמולי שיקום מהמוסד לביטוח לאומי, חויבה חברת הביטוח לשלם לתובעת סך של 341,770 שקלים, בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בשיעור של 13% מסכום הפיצויים.

 

ת"א 12605-11-09 

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

מהי תאונת דרכים ?

מהי תאונת דרכים לאור חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים...הסברים ועצות משפטיות 

תאונת דרכים את מי תובעים?

נפגעת בתאונת דרכים? נגרמו לך נזקי גוף? את מי תובעים לאחר תאונת דרכים? 

מי זכאי לפיצויים?

עברת תאונת דרכים? נפגעת? מי זכאי לפיצויים לאחר תאונת דרכים...הסברים, מאמרים ועוד... 

חישוב פיצויים בתאונת דרכים

נפגעת בתאונת דרכים? איך תדע מה מגיע לך...מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורך דין ללא התחייבות 

עצות לנפגעים בתאונות דרכים

נפגעת בתאונה? נגרמו לך נזקי גוף? לרשותך עצות משפטיות, פסקי דין מאמרים ופניה אל עורך דין באתר... 

תשלום תכוף לאחר תאונת דרכים

מהו תשלום תכוף לאחר תאונת דרכים? למי מגיע תשלום תכוף ומתי? להלן מאמר מקיף העוסק בסוגיה זו... 

תאונת דרכים עם חבלות קלות

לתשומת לבך, אם נפגעת בתאונה, אם נגרם לך נזק קטן לכאורה ייתכן ומגיע לך פיצוי... 

עבר רפואי ותאונת דרכים

מה הקשר בין עבר רפואי של נפגע בתאונה ופיצויים עתידיים? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 

הקשר בין אבדן כושר השתכרות, נכות רפואית ותיפקודית

תאונות דרכים - אבדן כושר השתכרות, נכות רפואית, נכות תיפקודית...מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורך דין באתר 

תאונות אופנוע - רכב דו גלגלי

תאונות אופנוע - רכב דו גלגלי

את מי תובעים לאחר תאונה תוך רכיבה על קטנוע או אופנוע כבד? מאמרים, פסקי דין ופניה אל עורכי דין באתר... 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.